Ons verhaal

We bestaan al 35 jaar, maar het kan natuurlijk zo zijn dat je ons nog niet kent. We vertellen je graag over de oorsprong van onze organisatie. Toen computers nog geen terabytes aan opslag hadden, smartphones ons straatbeeld nog niet bepaalden en een start-up nog voor ‘jezelf beginnen’ heette.

Reset Delft

Het begint in 1987 in Delft. Jos en Wieny Arkesteijn handelen in componenten voor printplaten en kunnen een leuke partij typemachines (dat is een printer met een toetsenbord eraan vast) op de kop tikken. Op dat moment begint juist de elektrische typemachine de oude lintmachine te vervangen en die partij zijn ze dan ook snel kwijt. Er wordt verder geïnvesteerd in typemachines, maar al snel gaat het verder richting computers. De eerste ‘PC’ wordt destijds nog voor 10.000 gulden verkocht. Reset groeit door met randapparatuur en servers en er komen steeds meer werknemers bij. Alex en Ferry zijn al collega’s vanaf dat eerste moment. Samen werken zij bij het familiebedrijf dat Reset dan is. Als het nodig is, werken ze in het weekend door om computers te assembleren voor grote klanten zoals TNO. En ’s avonds staan ze gezamenlijk naar het bandje van collega Leo te kijken.

Ondertussen in Wateringen

Op een zolderkamer in zijn ouderlijk huis leerde Roland Ketel zichzelf programmeren. Een hobby die steeds serieuzere vormen aanneemt als bedrijven hem beginnen te vragen om software voor hen te ontwikkelen. Wanneer Roland in 2005 op zoek is naar een goede naam voor zijn eigen bedrijf, ontstaat de naam ‘Simplexxion’. De naam wordt bedacht tijdens een brainstorm op een bierviltje in een kroeg. “Ik ontwikkelde software, vaak helemaal op maat voor de klant. Ik wilde de complexiteit van het programmeren combineren met iets toegankelijks. De woorden ‘simpel’ en ‘complex’ zorgden dan ook uiteindelijk voor de naam Simplexxion.”

Reset Delft

Reset Delft

reset pand hoefsmid

Simplexxion aan de Hoefsmid

Simplexxion ICT Solutions

In 2007 begint de basis van de huidige organisatie vorm te krijgen. Simplexxion wordt ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, het eerste bedrijfspand wordt gehuurd en de eerste medewerkers worden aan genomen.

Naast het leveren en beheren van computers en servers, wordt er binnen het nieuw gevormde Simplexxion ICT Solutions een hoop zelf ontwikkeld. Niet alleen maatwerk (software en websites), maar ook producten die voor meerdere klanten interessant zijn. Zo worden er ook generieke oplossingen gerealiseerd waarmee webhosting en back-up aangeboden kan worden.

VOIP

Simplexxion groeit, zeker wanneer het in 2009 een eigen VoIP-telefooncentrale op de markt brengt. Niet alleen ligt de ontwikkeling en het beheer van de telefooncentrale bij één en dezelfde partij, ook de prijsstelling is veel aantrekkelijker dan traditionele telecomaanbieders. 5 Jaar later passen de (inmiddels) 15 medewerkers van Simplexxion niet meer in het bedrijfspand en verhuizen ze naar een groter pand in Wateringen.

Krachten bundelen

In loop van de jaren veranderd er veel. De digitale revolutie gaat hard. Van hardware veranderd de markt naar diensten. Reset in Delft veranderd van eigenaar en aan het begin van de financiële crisis verhuizen ze naar een groot pand aan de Schieweg in Delft. Helaas op een ongunstig moment. Door de crisis gaan er veel klanten failliet. En ook Reset is daar de dupe van. In 2013 gaat Reset in Delft failliet.

Simplexxion kende het bedrijf al en ziet kansen in een overname. Vrijwel alle medewerkers van Reset komen in dienst van Simplexxion. De overname zorgt voor een groter klantenbestand én ook voor meer kennis en mankracht. Ook Alex en Ferry komen mee.

Door onder één naam

In 2016 wordt Seven-IT uit Poeldijk overgenomen. Doordat Seven-IT veel klanten heeft die gevestigd zijn in het Westland, wordt de positie van Simplexxion in die regio nóg sterker. Simplexxion en Seven-IT worden samengevoegd onder een oude bekende naam: Reset.

Ondertussen is het aantal medewerkers snel gegroeid. Waar er in het begin van 2016 nog 24 mensen werkten, staat de teller aan het einde 2018 op bijna 50 medewerkers. Die groei zorgt er mede voor dat er besloten wordt om te verhuizen naar een nieuw en groter pand.

Clouddiensten

Ondanks de financiële crisis wordt er door Reset in 2014 en 2015 flink geïnvesteerd in een eigen cloudomgeving. Niet alleen zijn de technieken dusdanig doorontwikkeld, ook de vraag naar clouddiensten is gegroeid. In het datacenter SmartDC bouwt het Wateringse ICT-bedrijf een eigen cloudomgeving waarmee niet alleen online werkplekken gefaciliteerd kunnen worden, maar ook waar goede en veilige back-ups van klanten ondergebracht worden. Daarnaast biedt de nieuwe cloudomgeving in SmartDC meer mogelijkheden, zoals het aanbieden van resources, VoIP-telefooncentrales en software die vanuit de cloud draait. Met deze stap breidt Reset niet alleen haar activiteiten uit, maar ontwikkelt het zich ook tot een marktleider op het gebied van het aanbieden van clouddiensten.

Het nieuwe pand aan de Lierseweg 7